سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بک لینک و تبادل لینک چیست و چه کاری میکند

بک لینک و تبادل لینک چیست و چه کاری میکند در چرخه بهینه سازی وب سایت (سئو) خیلی در مورد بک لینک صحبت میشه ولی ممکنه شما که صاحب یک سایت باشید اصلا ندونید چیه و یا با اهمیت اون برای گوگل آشنا نباشید. بصورت مختصر و مفید، بک لینک، یک هایپرلینک (لینکی بر روی آن کلیک می شود) در یک سایت اینترنتی دیگه است که با کلیک بر روی آن وارد سایت شما می شوند.

 

بک لینک و تبادل لینک چیست و چه کاری میکند


بر خلاف موتورهای جستجویی مثل یاهو و بینگ که بیشتر به خود سایت توجه دارند،تبادل لینک  گوگل به بک لینک توجه خاصی داره.البته همین جا باید 2 تا مورد را اضافه کنم: اولا مهم نیست برای موتورهای جستجویی مثل یا هو و بینگ چی مهمه!چون حداقل 75% جستجوها در گوگل صورت میگیره. دوما هم باید بگم با آپدیت پیج رنکی که چند روز پیش توسط گوگل انجام شد،اینطور که بنظر میرسه الگوریتم امتیاز دادن گوگل باز هم تغییر کرده و اگر به طور مثال قبلا 99% امتیاز مربوط به بک لینک بود،دیگه اینطور نیست و درصد اون میشه گفت تا حدود 50% کاهش پیدا کرده که البته این به هیچ وجه از ارزش بک لینک کم نمیکنه،دلیلش را هم الان خدمتتون عرض می کنم.


ما گفتیم فقط امتیاز بک لینک در گرفتن پیج رنک کاهش پیدا کرده (که البته امکانش هست) تبادل لینک  ولی در صورت صحت این مورد هم کار اصلیه بک لینک سر جاشه! حالا میگید کار اصلیش چیه؟بزارید جوابتون را با نگاه گوگل به بک لینک جواب بدم: گوگل میاد و نگاه میکنه میبینه یک سایتی به سایت شما لینک داده.اینجا میاد و 2 تا نکته را در نظر میگیره